OF
Фільм Відкриття
Opening Film
Бенедікт Ерлінґссон / Ісландія, Франція, Україна / 2018, 100’
Відома лише за прізвиськом «Жінка-горянка», п’ятдесятирічна Xалла веде самотню війну з місцевими виробниками алюмінію. Щойно вона починає планувати досі найбільшу і найзухвалішу операцію, їй надходить лист, що змінює все. Її заявку на вдочеріння нарешті схвалено і маленька дівчинка в Україні вже чекає на неї. Оскільки Xалла готується залишити роль диверсантки і спасительки нагір’я заради здійснення мрії материнства, вона замислює останній напад, щоб завдати алюмінієвій промисловості нищівного удару. Нагорода Консорціуму письменників і композиторів Тижня критики Каннського кінофестивалю-2018
IC
Міжнародний конкурс
International Competition
Вольфґанґ Фішер / Німеччина, Австрія / 2018, 94’
Ріке втілює типову західну модель щастя і успіху. Вона освічена, впевнена в собі та віддана справі. Ми бачимо повсякдення лікарки швидкої допомоги, доки Ріке не вирішує здійснити давню мрію – вийти у відкритий океан на вітрильнику. Її ціль – Острів Вознесіння в Атлантичному океані. Відпустка мрії відходить разом з припливом, коли після шторму вона опиняється біля пошкодженого рибацького човна. Майже сотня людей можуть потонути. Ріке дотримується морського права і надсилає сигнали лиха. Повідомлення йдуть у нікуди, тому вона змушена прийняти фатальне рішення.
Яґода Шельц / Польща / 2017, 106’
Мула живе з родиною в селі. Щойно перед Першим причастям її доньки до неї приїздить сестра Кая. Вона – безслідно зникла 6 років тому біологічна мати дівчинки. Родина сподівається на примирення, але Мула переконана в тому, що Кая приїхала забрати дитину з собою. Між тим трапляється низка надприродних подій, а присутність Каї підштовхує людей до змін. Мулин страх зростає і вона хоче позбавитися сестри. Але Кая приїхала з якогось приводу.
Дарія Гайкалова / Індія, Україна / 2017, 119’
Історія одного будинку за трьох різних часів. 50 років тому його поділили на школу і крихітне помешкання, де в одній кімнаті тіснилися юнак і його паралізований дідусь. Та сама будівля за 20 років стала борделем, де повія-початківка приймала першого клієнта. Нині, 30 років по тому, у цих стінах знаходиться бездоганний дім 75-річного подружжя, чиї душі злилися воєдино. Вони нашіптують таємниці давно минулих років і справляють враження людей, які здолали одвічну потребу любові та розлуки, що в’їдалася в життя попередніх мешканців.
Бабіс Макрідіс / Греція, Польща / 2018, 99’
Чоловік після 40 років живе з сином у заможному домі. Його дружина впала в кому після аварії і вже давно знаходиться в приватній лікарні. Така біда раптом змусила всіх співчувати йому. Одного дня дружина виходить з коми – і на місце суму приходить радість, але чоловіком заволодіває прагнення повернутися до попереднього стану скорботи. Він починає вигадувати способи привернення жалю, який так його тішив. Намагаючись руйнувати будь-які приємні звістки, він повністю втрачає контроль над собою.
Роман Бондарчук / Україна, Німеччина, Монако / 2018, 106’
Лукас переживає кризу середнього віку. Він працює перекладачем у київському офісі ОБСЄ і вирушає на кордон з Кримом у складі моніторингової місії. Після декількох дивних збігів обставин Лукас залишається сам у маленькому містечку і врешті опиняється в хаті місцевого дивака Вови. Наслідуючи його, Лукас повільно занурюється у світ, який виходить за межі уяви. У ньому речі виглядають повністю відірваними від будь-якої логіки чи структури. В цих дивних місцях, де кожен день може стати останнім, Лукас отримує шанс почати життя спочатку.
Дар’я Жук / Білорусь, Німеччина, США, Росія / 2018, 93’
У пострадянській Білорусі безробітна рейверка Веля мріє про еміграцію до США. Після підробки документа про працевлаштування для отримання омріяної візи її мрія наближається на відстань руки… Доки Веля не розуміє, що американське консульство збирається зателефонувати за фальшивим номером і перевірити місце її роботи. Єдиний вихід – оселитися на тиждень у невеликому заводському містечку щоб підтвердити легенду. Вона переїздить до тісного радянського помешкання родини, яка готується до весілля сина. Присутність Велі швидко перевертає сімейний побут і життя у місті догори дригом, перетворюючись на загрозу всім і кожному.
Константін Попеску / Румунія, Франція / 2017, 150’
Крістіна і Боґдан – щасливе подружжя з двома дітьми, Марією та Іліе (5 та 7 з половиною років). Їм за тридцять, вони живуть у гарній квартирі в румунському місті. Він працює в банку, вона – бухгалтерка. Їхнє життя типове для подружжя з дітьми. Одного недільного ранку, коли Боґдан грається з дітьми в парку біля дому, а Крістіна прибирає в квартирі, Марія зникає. Ця подія одразу змінює життя сім’ї.
Джім Каммінґc / США / 2018, 92’
Поліцейський Джім Арну готується виступити на похороні дорогої йому матері, але промова розвивається не за планом. Емоційно вразливий після церемонії, він мусить дати раду низці проблем у реальному житті, серед яких незадовільна поведінка доньки у школі, загроза розлучення і суперечок з приводу опіки, доля танцювальної студії покійної матері та вірусні відео, що завжди з’являються у найменш підходящі для цього моменти. Борючись із цими викликами, Джім робить усе можливе, щоб залишатися веселим і сподіватися на краще.
Лукас Донт / Бельгія / 2018, 105’
Рішуча 15-річна Лара присвятила себе кар’єрі професійної балерини. За підтримки батька, вона з головою поринає в пошуки абсолюту в новій школі. Підліткові розчарування і дражливість Лари посилюються, коли вона розуміє, що її тіло не так вже й легко опанувати, адже вона народилася хлопчиком.
Жан-Поль Сівейрак / Франція / 2017, 136’
Етьєн їде до Парижа вивчати режисуру в Сорбонні. Там він зустрічає Матіаса і Жана-Ноеля, які поділяють його пристрасть до кіно. На першому році навчання їм доводиться зіткнутися з викликами дружби і кохання, а також із вибором сторін у мистецьких баталіях.
Крістіна Ґайєґо, Сіро Ґерра / Колумбія, Данія, Мексика / 2018, 125’
Витоки торгівлі наркотиками в Колумбії на прикладі історії сімейства аборигенів народу ґуахіро, яка долучилася до бурхливого бізнесу з продажу марихуани американській молоді в 70-х роках ХХ століття. Коли стикаються жадібність, пристрасть і честь, починається братовбивча війна, де на кону опиняються життя, культура і традиції предків.
Аннемарі Жасір / Палестина, Франція, Німеччина, Колумбія, Норвегія, Катар, ОАЕ / 2017, 96’
Абу Шаді – розлучений батько і шкільний вчитель з Назарета, якому за шістдесят. Через місяць після весілля доньки він залишиться сам. Його син-архітектор Шаді приїздить з Риму щоб допомогти батькові власноруч вручати запрошення на весілля за місцевим звичаєм. Після того, як далекі один від одного батько й син проводять день разом, напружені подробиці їхніх стосунків сягають апогею, кидаючи виклик крихким і зовсім різним життям кожного з них.
NCF
Національний Конкурс. Повний метр
National Competition. Features
Тоня Ноябрьова / Україна / 2018, 80’
Жорик – молодий хлопець, який нещодавно переїхав до столиці та сподівається її підкорити. Розкішне міське життя та новопроголошені європейські цінності країни видаються йому дуже привабливими та доступними. Він намагається боротися з успадкованою від радянських часів бюрократією комічними спробами, долаючи рутину безглуздої і некваліфікованої праці. Жорик бажає сягнути «вищого класу», віддаляючись від подібних собі людей. Невдовзі він розуміє, що під лежачий камінь вода не тече – і переконує нас у цьому. Не без посмішки.
Олександр Течинський / Україна, Німеччина / 2017, 82’
Вхурделила білогрива зимонька. На святих тепер усі сподівання, на молитви наші. Майбутнє відплило, а ми залишились. Заблукали, не потрапили на чарівний корабель. Завдання тепер просте: не загинути в тумані, не здохнути від холоду, не піти під лід. Не втрапити б у власні пастки. Чи ми тут всі в одній великій пастці? Бігаємо-метушимося у вузькому колі, перераховуючи зниклих.
Нікон Романченко / Україна / 2018, 70’
Люба працює на кондитерській фабриці. Її син знаходиться в зоні бойових дій та не виходить на зв’язок. Мати їде шукати сина на незнайому їй територію.
Марися Нікітюк / Україна, Польща, Македонія / 2018, 88’
Історія п’ятирічної бунтівниці Вітки, її двоюрідної сестри-підлітка Лариси та її коханого – молодого бандита Шрама. Після смерті батька Лариса хоче власноруч творити свою долю, але за любов до Шрама її засуджує все селище. Бабуся, яка свого часу пожертвувала коханням на користь традиційним цінностям, переживає лише за те, що скажуть люди. А мати надто слабка психологічно щоб підтримати доньку. Лариса та Шрам планують разом утекти подалі від бандитів, розрухи та родичів. Чи зможуть вони сплатити повну ціну свободи?
Аліса Павловська / Україна / 2018, 66’
Україна слабко присутня на світовій мапі, але саме вона є однією з небагатьох країн, що з оптимізмом дивляться в майбутнє. У світі не існує фестивалю, який був би схожим на ГОГОЛЬFEST, що з 2007 року щорічно проводять в Україні. Його творець – український режисер, сценарист, актор, засновник і керівник театру «Дах» Влад Троїцький. ГОГОЛЬFEST ламає старий тип мислення та розбиває завісу привидів минулого. Його завдання – відновити традицію аванґарду.
NCS
Національний Конкурс. Kороткий метр
National Competition. Shorts
Лєна Шуліка / Україна / 2017, 21’
Середньостатистичний робочий день триває 8 годин. Третину доби. Як ми витрачаємо цей час? Чи щасливі ми від цього? Тут лише питання, відповіді кожен шукає для себе сам. Шість молодих людей діляться власним досвідом та його значенням для своїх життів.
Жанна Озірна / Україна, Німеччина / 2018, 30’
Твоя сім’я може прийняти твою інакшість. Але чи можеш ти прийняти нормальність своєї родини? Твоя сім’я може змиритися з тим, що ти не такий як інші. Але чи можеш ти змиритися з тим, що твоя сім’я звичайна? Історія камін-ауту довжиною в рік.
Олексій Соболєв / США, Росія, Україна / 2018, 14’
  Цілеспрямована плавчиня-синхроністка намагається здобути перемогу і серце тренера.
Катерина Горностай / Україна / 2018, 23’
Крокодил – гра для великої компанії. Ведучий показує слово тільки за допомогою жестів. Хто його відгадує, обирає наступного гравця. Аня загадує Лізі складне слово. Ця новорічна ніч стане випробуванням їхньої дружби.
Жанна Максименко-Довгич / Україна / 2017, 16’
В південному українському місті люди вийшли відзначити важливе державне свято. Старі та нові символи, пошук ідентичності та можливість порозуміння між людьми, які, хоч і живуть на сусідніх вулицях, стають далекими одне від одного. Це портрет міста і його жителів. Це фільм про пошук ідентичності на тлі нової війни. Чи можна й далі жити, застрягши однією ногою в радянському минулому, а іншою – крокуючи в Європу?
Марина Рощина / Україна / 2018, 26’
Катя – молода самотня мати. Вона закохується в хлопця, але не наважується розповісти йому про сина. Стосунки стрімко розвиваються і зізнатися стає все важче. Перед нею постає вибір між особистим життям і відповідальністю перед дитиною.
Дмитро Сухолиткий-Собчук / Україна, Польща / 2018, 30’
На перший погляд, це історія про вартість перемоги в професійному спорті.
Ігор Ганський / Україна / 2018, 8’
Червень 2017 року. Земляни страждають від однієї з найпотужніших магнітних бур і найсильнішої кібератаки вірусу Petya. Але бабі Дусі і Наталці не до цього – у них зламався телевізор.
Павло Остріков / Україна / 2018, 16’
Оксана та Толік – пара, що прожила разом майже 30 років. Оксана як домінантка в сім’ї вважає Толіка абсолютно несамостійним. Вибираючи одяг на Хмельницькому базарі, вона просить чоловіка поміряти футболку. Він неохоче заходить за шторку та перетворюється на семирічного хлопчика.
Дана Кавеліна / Україна / 2018, 15’
Марк Львович Тюльпанов народився і виріс у Луганську. Він думає, що там його і поховають. В нього є сад, діти й онука, яких він дуже любить, а ще кіт Донбас і собака Мальва. Політичні трансформації 2014 року змінюють звичний життєвий лад – він спостерігає, як його сім’я розколюється на друзки. Марк Львович переконаний, що доживатиме віку вдома, але коли війна приходить до Луганська, він вимушений поїхати, залишивши сад, кота й собаку. Але на цьому прикрості нового життя не закінчуються…
Яна Антонець  / Україна / 2017, 14’
Чорна комедія абсурду про смішну ситуацію під час похорону. Ніхто серед запрошених не міг уявити, щоб тіло вирушило в несподівану мандрівку. Ніхто крім тракториста, пари браконьєрів, двох інспекторів рибоохорони та працівників місцевої лікарні. Можна хіба здогадуватися, чим закінчиться цей химерний похорон.
Валерія Сочивець / Україна / 2018, 25’
У новорічну ніч сталося нещастя: дівчина потрапила до реанімації, а її друг перестав розмовляти після шокового стану. Батьки намагаються вирішити проблему, але спочатку кожному треба розібратися з собою і зрозуміти цінність життя крізь призму сучасних технологій.
Марія Пономарьова / Україна, Нідерланди / 2018, 11’
В збудованому за радянських часів літньому таборі поблизу Києва починаються гостьові години. 16-річний Даня сподівається на приїзд розлученого батька – він підготував для нього дещо особливе. Коли батько, який багато років не мав жодного стосунку до його життя, з’являється в таборі, Даня усвідомлює, що його жарти зовсім не смішні. Водночас батько розуміє, що часи, коли б він міг чомусь навчити сина, давно минули. Вони йдуть забрати з машини пакети з їжею та фруктами, як раптом Даня помічає, що батько приїхав не сам.
EDC
Конкурс європейських документальних фільмів
European Documentary Competition
Шевон Мізрагі / США, Туреччина, Нідерланди / 2017, 82’
Примарна замріяність закидає нас всередину будинку для престарілих у Стамбулі, де об’єктив камери зігріває мешканців-бувальців. Жінка зі скрипучим голосом переповідає особисту історію геноциду вірмен. Солодко ошуканий піаніст виконує твір перед зізнанням у коханні. Осліплий фотограф вовтузиться зі спалахом і у відповідь спрямовує камеру в наш бік. Тим часом на вулиці зловісна будівельна техніка видозмінює ландшафт.
Еґіль Госкйольд Ларсен / Норвегія / 2017, 69’
На всипаному рятувальними жилетами шляху серед натовпу людей, що біжать, з’являється 3-річна дівчинка. Сповнена дитячої енергії та допитливості, Лін опиняється серед сотень зодягнених у штани дорослих ніг. Вона розуміє тяжкість становища, в якому опинилася разом із сім’єю, але продовжує подорож. І з кожним наступним кроком випромінює омріяне почуття надії. Дідусь у Швеції стає ще на крок ближчим до Лін.
Аліса Коваленко / Україна, Франція, Польща / 2018, 86’
Історія 20-річної киянки Аліни, яка отримує шанс вирватися з бідності завдяки футболу. Вона ось-ось почне грати за збірну України, але життя кидає їй новий виклик: помирає її мати, лишаючи двох дітей. Тепер Аліні доведеться обирати між футболом і сім’єю.
Флавіо Маркетті / Австрія / 2017, 88’
Фільм знайомить глядачів з притулком для тварин у Відні та його мешканцями. Знайомства людей з тваринами, особисті історії та особливості видаються ніжними, іноді сумними і трохи дивними. Турботливе спостереження за природою тварин і критичний погляд на людську безвідповідальність.
Ґуставо Сальмерон / Іспанія / 2017, 91’
Три дитячі мрії матріарха Хуліти здійснилися: багато дітей, мавпа і замок. Після того як фінансова криза зачепила Іспанію, родина втратила замок, але не почуття гумору та сімейну єдність. Крізь багатство накопичених за понад 80 років речей вимальовується розкішний фамільний портрет.
Андрій Загданський / Україна, США / 2017, 64’
Михайло – художник. Він готується до нової виставки і працює над серією картин «Щоденник Франца Кафки». Даниїлу тридцять чотири, проте його життя невіддільне від батькового. Він народився глухонімим з важкою формою дитячого церебрального паралічу. Михайло – енергійний і цілеспрямований, Даниїл – приязний і оптимістичний. Документальна сага про стосунки літнього батька і сина, який, здається, ніколи не подорослішає.
Крістіна Вандекеркгове / Бельгія / 2017, 93’
Фільм розповідає історію комунального багатоквартирного будинку на межі знесення. Шукачі виходу зі злиднів стрибають з даху, а ті, хто не може оселитися в іншому місці, залишаються тут. У малій багатоповерховій спільноті, де байдужість панує над усім. І будівля, і люди мають зникнути – завершити добу неспокою. Ми слідуємо за кількома мешканцями в останні місяці їхнього життя в багатоповерхівці.
Марк Казінс / Велика Британія / 2018, 115’
Отримавши ексклюзивний доступ до сотень особистих ескізів і малюнків Орсона Веллса, Марк Казінс глибоко поринає у візуальний світ легендарного режисера і актора, щоб явити портрет митця в досі небачений спосіб – його очима, від його руки та розмальований його пензлем. Фільм яскраво зображує пристрасті, політику та силу блискучого шоумена ХХ століття і досліджує відголоски генія Веллса сьогодні – через понад 30 років після смерті.
SE
Спеціальна Подія: Кіно_Live
Special Event: Cinema_Live
Фред Ньюмеєр, Сем Тейлор / США / 1923, 70’
Парубок переїздить до Нью-Йорка щоб заробити достатньо грошей і допомоги коханій дівчині, але швидко розуміє, що заробіток у великому місті не є легким. Дізнавшись, що директор магазину обіцяє 1 000 доларів тому, хто залучить до нього покупців, він переконує друга вилізти на стіну будівлі і поділитися грошима. Але після того, як друзяка переступив закон і опинився в біді, він має зробити все самотужки.
FF
Фестиваль Фестивалів
Festival of Festivals
Муаяд Алаян / Палестина, Нідерланди, Німеччина, Мексика / 2018, 127’
Сара – ізраїльтянка, власниця кафе в Західному Єрусалимі. Салім – палестинець зі Східного Єрусалима, який працює кур’єром. Вони ризикують усім заради роману поза законом, який може зруйнувати щирі в своєму невіданні сім’ї кожного з них. Коли опівнічне ризиковане побачення звертає не туди та загрожує їм викриттям, вони можуть хіба спостерігати, як відчайдушні спроби зберегти залишки минулого життя тільки погіршують їхнє становище. Сара і Салім опиняються в мереживі обману, розплутати яке не здатна навіть правда. Спеціальний приз журі за найкращий сценарій МКФ у Роттердамі-2018 Приз глядацьких симпатій МКФ у Роттердамі-2018
  Шмуель Маоз / / 2017, 114’
Міхаель і Дафна почуваються спустошеними, коли військові приходять до їхнього дому повідомити про смерть сина Йонатана. Міхаеля доводять до розпачу надмірні у своїй жалобі родичі та добродушні армійські бюрократи. Поки його дружина відпочиває під впливом препаратів, Міхаель розганяє вихор гніву, аби тільки пережити неосяжний поворот долі, співмірний із сюрреалістичними військовими переживаннями його сина.   «Срібний лев» – Ґран-прі Венеційського МКФ-2017
Джафар Панагі / Іран / 2018, 100’
Відома акторка Бегназ Джафарі збентежена відео з проханням дівчини про допомогу – її сім’я не дозволяє їй навчатися театральній майстерності в Тегерані. Бегназ залишає знімальний майданчик і звертається за допомогою у вирішенні цієї проблеми до режисера Джафара Панагі. Вони мандрують селами північно-західного Ірану, де зустрічаються з чарівними односельцями дівчинки. Міські гості з’ясовують, що збереження одвічних традицій є таким само щирим, як і місцева гостинність. Нагорода за найкращий сценарій Каннського кінофестивалю-2018
Ху Бо / Китай / 2018, 230’
Під похмурим небом у маленькому містечку на півночі Китаю життя різних персонажів сплітаються в скорботній оповідці нігілістичного гніву. Крізь віртуозну візуальну композицію, фільм переповідає історію довгого світлового дня. Вже в темряві відходить автобус у Маньчжурію – до циркового слона, який, кажуть, сидить спокійно. Приз ФІПРЕССІ Берлінале-2018
Абделятіф Кешіш / Франція, Італія / 2017, 175’
1994 рік. Амбітний паризький сценарист Амін повертається на літо в рідне рибацьке селище на півдні Франції. До сім’ї, друзів дитинства, брата Тоні та найкращої подруги Офелії. Тріо проводить час у місцевих барах і на заповнених дівчатами-відпочивальницями пляжах. У цій відпустці будуть успішні романи, пристрасні амурні історії та нерозділене кохання – Амін шукає своє місце у житті. Основний конкурс Венеційського МКФ-2017
Седрік Кан / Франція / 2018, 107’
22-річний Тома – наркозалежний. Намагаючись покласти край шкідливій звичці, він вступає до спільноти колишніх залежних, які живуть відлюдниками в горах і послуговуються молитвою як засобом зцілення. Спочатку неохочий, Тома поступово погоджується присвятити себе спартанському життю в дисципліні, тверезості, важкій праці та постійній молитві. Він відкриває для себе не тільки віру, а й любов. А з нею – і нову муку. «Срібний ведмідь» найкращому акторові Берлінале-2018
Корееда Хіроказу / Японія / 2018, 121’
Після однієї зі своїх «справ» у крамниці, Осаму з сином натрапляють на маленьку дівчинку, що замерзає від холоду. Дружина Осаму спочатку вагається, але зрештою погоджується прихистити її. Незважаючи на бідність сім’ї, якій заледве вистачає грошей з дрібних злочинів, їхнє життя видається щасливим. Доки неочікуваний випадок не розкриє таємницю, яка змусить перевірити тривкість їхніх стосунків. «Золота пальмова гілка» Каннського кінофестивалю-2018
Сергій Лозниця / Німеччина, Україна, Франція, Нідерланди, Румунія / 2018, 121’
На Донбасі, що на сході України, відбувається гібридна війна з відкритим збройним конфліктом і масовими вбивствами та пограбуваннями за участі банд сепаратистів. На Донбасі війну називають миром, пропаганду висловлюють як істину, а ненависть проголошують любов’ю. Подорож Донбасом розгортає низку цікавих пригод, де гротеск і драма переплітаються мов життя і смерть. Нагорода за найкращу режисуру програми «Особливий погляд» Каннського кінофестивалю-2018 
Павел Павліковський / Польща, Велика Британія, Франція / 2018, 84’
Пристрасна історія кохання чоловіка та жінки, що зустрілися на руїнах післявоєнної Польщі. Різні за походженням і темпераментами, вони фатально невідповідні, але так само приречені одне на одного. Живучи в 1950-х роках у Польщі, Берліні, Югославії та Парижі під час Холодної війни, вони розділені політикою, особистими недоліками та примхами долі – неможлива історія кохання в неможливі часи. Нагорода за найкращу режисуру Каннського кінофестивалю-2018
Зіад Дуейрі / Ліван, Франція / 2017, 112’
В сучасному Бейруті образа, що вийшла за будь-які межі, зводить в суді ліванського християнина Тоні та палестинського біженця Яссера. Від таємних ран до травматичних одкровень, медійний цирк навколо процесу cпричиняє в Лівані соціальний вибух, що змушує Тоні та Яссера переглянути свої життя і упередження. Кубок Вольпі за найкращу чоловічу роль Венеційського МКФ-2017
Лаура Біспурі / Італія, Німеччина, Швейцарія / 2018, 100’
10-річна Вітторія перебуває у тісних стосунках з люблячою матір’ю Тіною. Але їхнє тихе життя на Сардинії розладнується, коли дівчина дізнається про біологічну матір – місцеву завсідницю вечірок Анджеліку. Вимушена виїхати через фінансові труднощі, Анджеліка просить знайомства з Вітторією. Тіна погоджується, втішена думкою про її близький від’їзд. Шукаючи щось глибоке і неосяжне, Вітторія та Анджеліка все більше часу проводять разом супроти волі Тіни. Номінація на «Золотого ведмедя» за найкращий фільм Берлінале-2018
Лі Чхан-Дон / Південна Корея / 2018, 148’
Кур’єр Чон Су не має роботи коли зустрічає Хе Мі – дівчину, що якось жила в його районі. Вона цікавиться, чи не міг би він доглянути кішку, доки вона буде в Африці. Після повернення Хе Мі знайомить його з Беном – таємничим парубком, якого вона зустріла під час подорожі. Одного дня Бен розповідає Чон Су про своє дуже незвичне захоплення. Приз ФІПРЕССІ Каннського кінофестивалю-2018
Ай Вейвей / Німеччина, США, Китай, Палестина / 2017, 140’
Понад 65 мільйонів людей по всьому світу змушені залишити свої домівки щоб урятуватися від голоду, змін клімату та війни в найбільшому з часів Другої світової війни людському переселенні. Епічна кіномандрівка під проводом відомого митця Ай Вейвея надає потужного візуального виразу цій величезній людській міграції. Документальний фільм проливає світло як на вражаючий розмах мігрантської кризи, так і на її глибоко особистісний вплив на людину. Основний конкурс Венеційського МКФ-2017
GP
Гала-Прем'єри
Gala Premieres
Ґаспар Ное / Франція, Бельгія / 2018, 96’
В середині 1990-х двадцять танцюристів збираються на триденну репетицію в закритій школі-інтернаті. Вони влаштовують прощальну вечірку навколо великої чаші з санґрією. Дуже швидко атмосфера заряджається і всіх поглинає шаленство. Вони більше не можуть опиратися неврозам і психозам, перебуваючи в заціпенінні від гіпнотичних ритмів музики. Доки комусь здається, що він потрапив до раю, більшість провалюється в пекло. Приз Міжнародної конфедерації ігрового кіно Каннського кінофестивалю-2018
Ґас Ван Сент / США / 2018, 113’
Прикутий до візка з 21 року, Джон потребує кожної краплі почуття гумору щоб віднайти сенс свого життя. З цим йому допомагають Анну, що повертає жагу до життя, та гіппі Донні, чиї нетрадиційні зустрічі анонімних алкоголіків збирають людей з усіх життєвих стежин. Джон знаходить красу та гумор в глибинах людського досвіду та використовує свій талант митця, щоб оформити їх у неперевершені карикатури. Основний конкурс Берлінале-2018
Асґар Фаргаді / Іспанія, Франція, Італія / 2018, 132’
Лаура з дітьми приїздить з Буенос-Айреса до іспанського села, в якому народилася, на весілля своєї сестри. Низка несподіваних подій призводить до кризи, що розкриває темні сторінки сімейного минулого. Основний конкурс Каннського кінофестивалю-2018
Елайджа Байнум / США / 2017, 107’
Одного спекотного літа на Кейп-Коді юнак Деніел стає героєм трилеру: спочатку він починає продавати наркотики на пару з місцевим ґанґстером, а згодом закохується в його загадкову сестру.
Террі Ґілліам / Іспанія, Бельгія, Португалія, Велика Британія, Франція / 2018, 132’
Цинічний режисер реклами Тобі опиняється у пастці обурливих марень старого іспанського шевця, який вважає себе Дон Кіхотом. Він змушений зіткнутися з трагічними наслідками знятого замолоду фільму, що назавжди змінив мрії та сподівання одного маленького іспанського села. Чи зможе Тобі виправитися та відновити людяність? Чи зможе Дон Кіхот уникнути шаленства та неминучої смерті? Або ж любов здолає все?
  Пол Дейно / США / 2018, 104’
Чотирнадцятирічний Джо – єдина дитина в сім’ї домогосподарки Джанетт і професійного гольфіста Джеррі, які живуть у маленькому містечку штату Монатна в 1960-х. Коли біля канадського кордону виникає лісова пожежа, а Джеррі втрачає роботу та сенс життя, він вирішує приєднатися до пожежників, лишаючи дружину й сина напризволяще. Раптом змушений стати дорослим, Джо спостерігає за материними спробами утриматися на плаву.   Основний конкурс кінофестивалю «Санденс»-2018
UR
Українська ретроспектива: Український Мюзік-Хол
Ukrainian Retrospective: Ukrainian Music-Hall
Ігор Савченко / СРСР / 1934, 66’
Веселого гармоніста Тимошку обрали секретарем партійного осередку. Він відкладає гармонь і починає наводити лад у селі. Незвична тиша, що затягнулася, швидко сіє розбрат між справжніми комсомольцями і підкуркульниками. Тоді Тимошка знову бере в руки гармонь – і лунає дружня комсомольська пісня.
Олексій Мішурин / СРСР / 1958, 81’
Наталя і Сергій випадково познайомилися на вокзалі і разом їхали до Києва на даху поїзда, бо не мали квитків. Вони мріяли про театральне училище і могли б вступити до нього, якби дівчина не зіпсувала все, попрохавши свого друга Володю підтримати їх на іспитах. Остання справа – входити в мистецтво з чорного ходу, – вирішив Сергій і відмовився від іспитів. Так вчинила й Наталя. Вони повернуться сюди через рік.
Алєксєй Корєнєв / СРСР / 1959, 80’
Любовна історія Софійки та Василя. Вона має чарівний голос та мріє стати співачкою, він – курсант морехідного училища, який вмовляє дівчину забути про кар’єру співачки та піти на курси корабельних радистів. Закохані вже починають планувати спільне майбутнє, аж ось на гастролі до їх селища приїжджає прозахідний джаз-оркестр Омельського. Музиканти запрошують до свого колективу Софійку...
Євгеній Шерстобитов / СРСР / 1974, 77’
Історія про веселу компанію приятелів, які мають перехитрити нестерпного лиходія Чезаре. Багатий Чезаре намагається шантажувати красуню Чаніту та змушує її вийти за нього. Після низки пригод, дотепних історій і кількох неочікуваних поворотів долі кожен з них отримає за заслугами.
Юрій Тимошенко, Юхим Березін / СРСР / 1962, 77’
Музична комедія про епічну кінематографічну подорож естрадного колективу під проводом дуету Тарапуньки і Штепселя з Києва до Москви. Тринадцятий вагон, в якому вони мали їхати, забули причепити до поїзда. Поки розбиралися з багажем, поїзд поїхав. Тоді актори вирішили йти пішки, тягнучи вагон по рейках. Попереду їх чекали багато веселих пригод.
IF
Фокус: 70 Років Ізраільського Кіно
Focus: 70 Years of Israeli Cinema
Роніт Елькабец, Шломі Елькабец / Ізраїль, Франція / 2004, 97’
Історія розгортається 1979 року в Хайфі упродовж трьох днів перед шабатом. Перукарка Вівіан намагається відстояти індивідуальність в сімействі консервативного чоловіка-деспота і його матері. Коли знову з’являється її старий коханець, беззахисне становище Вівіан стає ще складнішим. Приз глядацьких симпатій Тижня критики Венеційського кінофестивалю-2004 
Раду Міхейляну / Франція, Бельгія, Італія, Ізраїль / 2005, 140’
Ефіопського хлопчика Шломо мати-християнка передає жінці-єврейці, чия дитина померла. Цю жінку, що стане його прийомною матір’ю, ось-ось заберуть літаком до Ізраїлю з табору біженців у Судані під час операції «Мойсей» 1984 року. Біологічна мати, яка сподівається на кращу долю для сина, каже йому на прощання: «Іди, живи і стань». Фільм розповідає історію його дорослішання в Ізраїлі і те, як він дає раду своїм таємницям: неєврейському походженню та залишеній біологічній матері. Приз глядацьких симпатій програми «Панорама» Берлінале-2005
  Ярон Шані, Скандар Копті / Ізраїль, Німеччина / 2009, 124’
Район Ажамі в Яффі – це вінегрет культур і світоглядів серед євреїв, мусульман і християн. Трагічну крихкість людського існування щодня переживають ворожі один до одного жителі, що змушені бути сусідами. Жодне інше місце не є ліпшим прикладом зіткнення різних світів. Ми спостерігаємо неможливість становища очима самих людей, які в різні часи співіснували на одній території.   «Золота камера» – спеціальна відзнака Каннського кінофестивалю-2009
Лєонід Прудовський / Ізраїль / 2009, 87’
В робітничому передмісті Тель-Авіва зустрічаються двоє людей. Він – уродженець Ізраїлю, вона – емігрантка з Росії. Він – таксист, вона – вчителька музики. Він ні до чого не прагне, та і вона давно склала зброю. Він боїться літати, а вона ось-ось відлетить. Чи є в них шанс залишитися разом? Основний конкурс МКФ у Торонто-2009
Авішай Сіван / Ізраїль / 2015, 119’
Хаїм-Арон – блискучий ультраортодоксальний дослідник релігії з Єрусалима. Одного вечора, слідуючи накладеному на себе постові, він виснажується і втрачає свідомість. Лікарі швидкої допомоги констатують смерть, але батько перебирає на себе спроби реанімації і, всупереч усім очікуваннями, повертає сина до життя. Після цього Хаїм-Арон стає байдужим до науки. Батька мучить страх за переступ Божої волі тієї ночі, коли він воскресив сина. «Срібний леопард» – спеціальний приз журі МКФ у Локарно-2015
NK
Ретроспектива Наомі Кавасе
Retrospective Naomi Kawase
Наомі Кавасе / Японія / 1997, 95’
Події розгортаються у маленькому селі, де зростала Кавасе. Голова сім’ї Тахара Козо, що живе з матір’ю Сачіко, дружиною Ясуйо, племінником Ейсуке та донькою Мічіру, захоплюється планом побудови тунелю для поліпшення транспортного сполучення. 15 років по тому збіднілу сім’ю забезпечує Ейсуке – він працює в готелі на околиці села. Якось Козо виходить з дому з 8-міліметровою камерою і зникає в тунелі. «Золота камера» Каннського кінофестивалю-1997
Наомі Кавасе / Японія / 2003, 100’
Сюжет фільму розгортається в старовинному японському містечку Нара. Одного спекотного літнього дня під час великого фестивалю загадково зникає один з близнюків сім’ї Асо. Для трьох членів родини, що лишилися, час нібито зупиняється. Минають роки. Одного дня брат зниклого хлопця врешті дізнається, що сталося того дня, а його подруга – таємницю свого народження. Основний конкурс Каннського кінофестивалю-2003
  Наомі Кавасе / Японія / 2011, 91’
У давні часи існували три гори, де, за людськими повір’ями, жили боги. Гора Унебі, гора Мімінасі та гора Каґу – вони стоять донині. Такумі та Кайоко живуть своїм життям, успадкувавши від дідусів і бабусь надії, яким не судилося здійснитися. Їхня оповідь продовжує історію поколінь, що зображує незліченну кількість душ, накопичених тутешнім краєм.   Основний конкурс Каннського кінофестивалю-2011
  Наомі Кавасе / Японія, Франція, Іспанія / 2014, 121’
На субтропічному японському острові Амаміосіма звичаї щодо природи лишаються вічними. Під час традиційних нічних танців при серпневому повному місяці 16-річний Кайто знаходить у воді тіло мерця. Його дівчина Кьоко спробує допомогти йому зрозуміти цю таємничу знахідку. Разом вони пізнають доросле життя крізь переживання переплетених циклів життя, смерті та кохання. Основний конкурс Каннського кінофестивалю-2014
  Наомі Кавасе / Японія, Франція / 2017, 101’
Місако – пристрасна авторка адаптованих версій фільмів для людей з вадами зору. На одному з показів вона зустрічає Накаморі – старшого від себе фотографа, який повільно втрачає зір. Невдовзі Місако відкриває для себе його світлини, що дивним чином повертають її в минуле. Разом вони навчаться бачити сяйво досі невидимого для неї світу. Приз Екуменічного журі Каннського кінофестивалю-2017
SS
Спеціальні Покази
Special Screenings
  Інґмар Берґман / Швеція / 1966, 85’
Елізабет Воґлер – відома акторка. Під час виконання ролі Електри у виставі вона замовкає. Навіть тривале лікування в психіатричній клініці не здатне повернути їй мовлення. Лікар радить медсестрі побути трохи з пацієнткою в усамітненні на узбережжі. Зіткнувшись зі впертим але водночас співчутливим мовчанням Елізабет, Альма починає розповідати більше, ніж мала б. Вражена зовнішньою подібністю між ними, вона починає несвідомо ототожнювати себе з акторкою.
  Ґуннар Берґдаль / Швеція / 2002, 40’
Розмова з Інґмаром Берґманом. Під час зустрічі стало очевидним те, що час не мав влади над його живістю та енергійністю попри 85-літній ювілей 2003 року. Сповнена інтермеццо і сюрпризів розмова про сучасне кіно Швеції, магію театру та відчуття наближення до смерті.
Кіра Муратова / УРСР / 1967, 96’
Надя залишає рідне село і разом з подругою їде в місто. Дорогою вона влаштовується на роботу в чайну, де знайомиться з молодим геологом Максимом – талановитою і освіченою людиною. Він наділений усіма необхідними чеснотами, але має кохану жінку, що живе в місті і чекає на нього в своєму будинку. У цей будинок і приїздить закохана в Максима Надя.
Кіра Муратова / Україна / 2007, 27’
Ця історія могла статися будь-коли. Що таке щастя? Чи можемо ми дарувати його іншим людям? Чи може бути виправданою спроба зробити людину щасливою на кілька годин шляхом обману та ігнорування моральних принципів?
Роберт Швентке / Німеччина, Франція, Польща / 2018, 118’
В останні дні Другої світової війни обідраний і голодний 19-річний рядовий викрадає капітанський однострій. Вдаючи з себе офіцера, він збирає групу дезертирів і збирається усіма можливими засобами пробивати собі шлях крізь розбиту нацистську Німеччину. Нагорода журі за найкращу операторську роботу МКФ у Сан-Себастьяні-2017
Арно де Пальєр / Франція, Німеччина / 2013, 125’
XVI століття, Севенни. Торговець кіньми Міхаель Кольхаас живе заможно і щасливо. Коли сеньйор вчиняє несправедливо, цей благочестивий і чесний чоловік збирає військо щоб за допомогою вогню і меча відновити свої привілеї. Основний конкурс Каннського кінофестивалю-2013
  Ігор Мінаєв / Україна / 2018, 62’
  Це фільм про еліту робітничого класу СРСР – шахтарів Донбасу. Радянська пропаганда створила настільки неправдиву паралельну реальність, що одного дня ситуація вибухнула і розпочалася війна. Життя обіцяло бути симфонією праці, радості і добробуту, але виявилося оманою і маніпуляцією. Ілюзій більше не лишилося. Симфонія Донбасу перетворилася на Какофонію Донбасу.
Леван Коґуашвілі / Грузія, Хорватія, Україна, Росія / 2016, 74’
Після 14 років ув’язнення Ґоґіта повертається до нормального життя. Його бажання видаються доволі скромними: власний дім, а потім – шлюб із хорошою жінкою. Він знайомиться з Макою в інтернеті. Вона вже не дуже молода, та й не найгарніша дівчина у світі, але вміє пекти смачнючі торти. Разом вони починають будувати грандіозні плани, хоч і ніколи не бачили одне одного. Матері Ґоґіти жінка не до вподоби: «Чому ти не знайдеш собі гарненьку молоду дівчину? Мака надто товста!».
Олександр Бруньковський / Україна, Росія / 2018, 103’
  У світі існує місто-порт Одеса, спеціально створене як прихисток для людей різних національностей та віросповідань. Гумор – особлива мова, що допомагає одеситам спілкуватися та уживатися одне з одним. Про одеський гумор та акцент ходять легенди. Але люди постійно їдуть з цього міста! Його люблять, але залишають, як діти свою маму. На прикладі Одеси та її жителів ми хочемо зрозуміти, чому люди втікають з рідних міст.
Стенлі Кубрик / США, Велика Британія / 1968, 149’
Колись дуже давно хтось або щось пришвидшило еволюцію, підклавши на Землю моноліт. Розвиток людства відтоді дозволив сягнути поверхні Місяця, де був знайдений іще один моноліт. Він повідомив укладачів про те, що людство дісталося цього рівня. Тепер розпочинаються перегони між комп’ютерами та людьми. Переможець отримає шанс сягнути наступного щабля еволюції, що б це не означало. «Оскар» за найкращі візуальні ефекти 1969 року
Домінік Роше / Франція / 2018, 90’
Гучна вечірка в паризькій багатоповерхівці. Коли Сем прокидається наступного ранку, виявляється, що всі гості перетворилися на кровожерливих зомбі. А з ними – уся столиця Франції, де останні нормальні люди вмирають на вулицях. Сам зачиняє пащекуватих зомбі в їхніх квартирах – решта будинку перетворюється на особистий острів, переповнений їжею та засобами для виживання. Як довго він зможе опиратися мовчанню та самотності?
Ірина Цілик / Україна / 2016, 12’
Галичина 1940-их, Карпати, ліси. Славко і Нуся зупиняються на ночівлю в маленькій бідній хатинці. Втім, щойно герої зайшли до неї, стається диво: всередині це велика міська квартира кінця 30-х років зі старовинними меблями, численними полицями книг, картинами на стінах. Та й самі герої у цьому паралельному просторі (спогадів? мрій?) виглядають як інтелігентні міські галичани тих часів, а не замучені переховуваннями й очікуванням біди підпільники. Однак, коли за ними приходять «енкаведисти», ми бачимо хижку такою, як вона є. А де ж наші головні герої?
Катерина Горностай / Україна / 2017, 30’
Травень. Бузок квітне в Києві. П'ять подруг і алкоголь із найближчого супермаркета. Знайти п'ятилистник у бузку, щоб з'їсти на удачу. Треба бути сміливим, аби зіткнутися зі своїми страхами та ще більш сміливим, щоб розповісти про них найближчим.
Ріта Кузьмина / Україна / 2017, 14’
Молода київська журналістка приїздить в село розслідувати загадкові зникнення тварин, але опиняється замкненою в готельному номері з прибиральницею. Жінкам доведеться провести ніч разом. Чи знайдуть вони вихід?
SR
Серіали!
Series!
Франсуа Вель / Франція / 2018, 104’
Капітан Мар’янн Обре – детектив поліції в Гаврі. Чи має вона вірити дитині, яка каже, що її мама насправді не її мама? Крім того, вона дуже зайнята розслідуванням пограбування, що сталося кілька місяців тому. Викрадені речі вартістю в сотні тисяч євро не були знайдені, а двоє втікачів лишаються на волі. Якщо розповідь дитини не є вигадкою, було б злочином ігнорувати її. Спогади маленького хлопчика поступово зникають. Чи доведеться йому погодитися на виховання жінкою, яка його викрала?
Юваль Шафферман, Дана Ідісіс / Ізраїль / 2018, 104’
Комедія з гірким присмаком про трьох руммейтів, що мешкають під одним дахом. Їм усім під тридцять, у кожного діагностовано розлади аутистичного спектру. Цей винятковий, вражаючий і зовсім неполіткоректний погляд на стосунки, сім’ю, роботу, дружбу, секс та соціальні умовності дозволяє нам з гумором подивитися на себе зі сторони.
Гаралд Зварт, Том Ґюльбрандсен / Бельгія / 2018, 96’
Пограбування банку в маленькому містечку виходить з-під контролю. Поліція та утримувачі заручників починають гру в кота і мишу, що на день захоплює увагу всього міста. Події в серіалі почергово зображуються очима поліції, преси, грабіжників, жертв та їхніх сімей. Кожен наступний випуск трохи відкриває завісу таємничості, а глядачі усвідомлюють, що картина є складнішою, ніж бачить їхнє око.
Йонас Хернарт, Жюлі Маю / Норвегія / 2018, 90’
Пер Ґрепп – глибоко зіпсований фінансовий геній і, на думку декого, найсексуальніший чоловік у Норвегії – ставить під загрозу грошову та моральну стабільність країни після падіння своїх статків. Перебуваючи під наглядом комітету з етики, чи зможе він відновити зростання і втримати статус ґолден боя? Чи буде збережена хитка рівновага між етикою та фінансами, або ж особисті амбіції візьмуть гору?
Анатолій Матешко / Україна / 2018, 87’
Після кількох загадкових смертей пацієнтів та зникнення нареченого психотерапевтка Інга Штефан починає співпрацювати з відділом розслідувань особливо тяжких злочинів. Очільник відділу – майор Олег Міщенко, «слідчий від Бога». Разом з Інгою вони проходять шлях від антипатії та конфліктів до партнерства, дружби, симпатії і, нарешті, кохання. Робота над черговою заплутаною справою змушує героїню по-новому поглянути на психологію злочинця. Паралельно з правоохоронцями вона здійснює власне розслідування, щоб дізнатися, хто винен у смерті її пацієнтів і нареченого.
OK
ОМКФ дітям: Спільно з Чілдрен Кінофест
OIFF for Kids: with Children Kinofest
Мамору Хосода / Японія / 2018, 100’
Одного дня мати Куна приводить додому нового члена сім’ї. Для чотирирічного хлопчика радість швидко перетворюється на розчарування, коли молодша сестра перебирає на себе увагу дорослих. Він не може змусити себе визнати її сестрою. Все змінюється магічним чином, коли Кун зустрічає в таємничому саду свою матір маленькою дівчинкою, а прапрадідуся – молодим парубком. Після низки дивовижних пригод зі «старшою» сестрою з майбутнього він зрештою змінюється і стає таким старшим братом, яким мав би бути. Картина транслюватиметься з українським озвучуванням та англійськими субтитрами
Патрік Імбер, Бенжамен Ренар / Франція, Бельгія / 2017, 83’
Ви думаєте, що на селі панують тиша й злагода? Ви дуже помиляєтеся! Насправді сільське життя сповнене неймовірних подій і пригод. Одного разу лелека підкидає кролику і поросяті дитинку – з проханням доставити його батькам. В іншій день лис стає квочкою для трьох курчат, які кличуть його мамою та потребують турботи. А вже ближче до Різдва веселощі охоплюють всю ферму та навколишні ліси. Картина транслюватиметься з українським дубляжем без англійських субтитрів
Катті Едфельдт, Лена Ганно / Швеція, Нідерланди / 2016, 79’
Семирічна Сів вперше приходить переночувати до нової подружки. Маленькі дива починаються ще з вечора: екзотична їжа, ручні звірята... Вночі квартира перетворюється на справжнє царство магії і чудес. Картина транслюватиметься з українським дубляжем без англійських субтитрів
Давид Черкаський / УССР / 1988, 107’
Шхуна "Еспаньйола" борознить морські простори у пошуках острова, на якому заховані легендарні скарби капітана піратів Флінта. На кораблі зріє змова. Розбійники на чолі з одноногим Джоном Сільвером, здається, близькі до перемоги... Картина транслюватиметься мовою оригіналу з англійськими субтитрами
. / Україна / 2018, 85’
Восени 2017 року фестиваль «Чілдрен Кінофест» оголосив про старт другого Конкурсу короткометражних фільмів, знятих дітьми від 7 до 14 років. Ця добірка включає 10 найкращих фільмів за рішенням відбіркової комісії. Картина транслюватиметься мовою оригіналу з англійськими субтитрами Качка на ім’я Бабіліна, реж. Надія Бабаніна; Казка «Рукавичка в пустелі», реж. Катерина Білоножко; Вірус А, реж. Олексій Пивошенко; Про справжнє..., реж. Кирило Лобінцев; Пташка та гусінь, реж. Михайло Уманов; Друзі з Овочсіті, реж. Барді Хелін; Обережно. Мрія., реж. Олеся Войтенко; Єдиний шанс, реж. Анна Бондаренко; Колисанка, реж. Віталій Стекольніков, Рената Курмаєва, Кіра Крапивна, Анастасія Котлярова, Ірина Салатун; Диваки, реж. Анастасія Поворозник
CF
Фільм Закриття
Closing Film
П’єр Сальвадорі / Франція / 2018, 107’
В містечку на Французькій Рив’єрі живе детектив Івонн – молода вдова офіцера поліції та місцевого героя Санті. Вона дізнається, що її чоловік не був таким зразковим, як про нього думав їхній син: молодик Антуан провів 8 років за ґратами у якості його цапа-відбувайла. Івонн готова на все, щоб допомогти дуже привабливому Антуанові повернутися до дружини і звичного життя. На все, окрім розкриття правди. Антуанові складно пристосуватися до життя в неволі, де в нього доволі швидко їде дах. Відтоді починається низка вражаючих подій. Нагорода Консорціуму письменників і композиторів Двотижневика режисерів Каннського кінофестивалю-2018