ОМКФ-2021 — День 5-й: “Пам’ять” Апічатпонга Вірасетакула, Dakh Daughters та завершення Кіноринку

Сьогодні в Національному конкурсі 12-го Одеського міжнародного кінофестивалю відбувся показ документальної стрічки Андрія Загданського “Національний музей”. У позаконкурсних програмах фестивалю глядачі подивилися “Пам’ять” Апічатпонга Вірасетакула (“Фестиваль Фестивалів”), “Коханці” Ніколь Ґарсії (“Гала-Прем’єри”), “Небеса” Срджана Драґоєвіча (“Спеціальні покази”) та фільм Ірени Стеценко “Рози. Фільм-кабаре” (“Українські Гала-Прем’єри”).

Національний конкурс продовжився показом документальної стрічки “Національний музей” режисера Андрія Загданського. Фільм – це портрет Національного художнього музею, де зберігається та експонується мистецтво України. Стрічку особисто представив режисер: “Ідея фільму сформувалась після Майдану в Києві. Я подумав, що хочу зробити фільм, який би відображав сьогоденний стан України. А ні політичний, а ні воєнний, а такий з яким у мене є відношення. І музей виявився абсолютно ідеальним об’єктом. В ньому є історія мистецтва, історія України, в ньому є нещастя, досягнення та стан України - це єдиний об’єкт ідеальний для дослідження”.

Член журі Work In Progress секції Film Industry Office сербский режисер Срджан Драґоєвіч представ авторську роботу “Небеса”: “Я не очікую що публіка зрозуміє все, що я хотів сказати у цьому фільмі. Але якщо б я хотів цього – то напевно я був би шизофреником (як герой фільму). Мені важливо щоб було зрозуміло чому у декількох місцях з’являється золоте теля. Це означає, що наше суспільство більш паганське, ніж християнське”, - зазначив режисер.

Відбулась національна прем’єра документального фільму Ірени Стеценко “Рози. Фільм-кабаре”. Це фільм-концерт музично-театрального колективу “Dakh Daughters”, сучасне політичне кабаре в якому мистецтво стає способом осмислення подій революції та війни в Україні.

Дівчата “Dakh Daughters” повністю перевернули моє життя. Ми відзняли більше 2тис. годин, зйомки тривали 6 років… Хороший режисер той, який залишає хороші куски матеріалу”, - розповіла режисерка. Після перегляду Dakh Daughters під ритм оплесків глядачів заспівали одну з пісень зі свого репертуару.

У секції “Фестиваль фестивалів” було продемонстровано картину “Пам’ять” Апічатпонга Вірасетакула з Тільдою Свінтон у головній ролі. Стрічка отримала цього року у Каннах приз журі, а також багато доброзичливих відгуків від критиків, так Тім Гріерсон “Screen Daily” назвав її “повноцінною медитацією на стику духовної ізоляції і поновлення”.

Фільм “Коханці” режисерки Ніколь Гарсія в жанрі мелодраматичного трилера був представлений в секції “Гала-Прем’єри”. У минулому році стрічка була номінована на Золотого лева, Венеційського кінофестивалю.

В програмі української ретроспективи “Незалежні” була показана дебютна ігрова стрічка Сергія Лозниці “Щастя моє”. У програмі ретроспективи фільмів видатного польского режисера Кшиштофа Кесьовського відбувся показ фільму “Подвійне життя Вероніки”. Крім того, глядачі відвідали показ фільму “Король-рибалка” Террі Ґілліама.

Слухачі Літньої кіношколи мали змогу відвідати майстер-клас про джерела фінансування фільму від Олександри Костіної.

"Раніше я думала, що вся магія відбувається на знімальному майданчику. Але потім я зрозуміла, що найважливіше те, як ти підготуєшся, до того як вийти на знімальний майданчик", - зазначила Олександра Костіна.

"Перше, що потрібно, аби отримати фінансування: треба дуже уважно читати правила. Якщо ви заповнили заявку не за правилами, то можете не пройти відбір. Уважно ставтеся до цього. Для подачі заявки треба мати готовий сценарій і важливо мати якісний переклад", - сказала вона і додала: "Секрет успішних заявок: немає ніякого секрету. Це має бути крутий проєкт з крутою командою. Всі мають добре комунікувати між собою. Ви маєте вірити в свій проєкт”.

У заключний день Кіноринку свої презентації представили компанії КІНОСВІТ, OSRAM Cinema XBO, KINOPROKAT та ASIA CINEMA.

У межах професійної секції Film Industry Office відбулась низка панельних дискусій, присвячених туристичному аспекту у кінематографі та локейшн-менеджменту в Україні.

*За підтримки Державного агентства України з питань кіно

Related