4-й день: прем’єри Каннських фільмів, творчі зустрічі з Ніколасом Елліоттом та Ахтемом Сеітаблаєвим, старт Української ретроспективи «Голлівуд на березі Чорного моря» та відкриття Кіноринку

Одеський кінофестиваль продовжує представляти фільми Міжнародної конкурсної програми. 15-го липня були показані французька картина «На посту!» та соціальна драма «Сиротинець». Також відбулися: творчі зустрічі із Ніколасом Елліоттом та Ахтемом Сеітаблаєвим, показ фільмів-учасників Каннського кінофестивалю, відкриття Української ретроспективи «Голлівуд на березі Чорного моря» та Кіноринку

Соціальна драма «Сиротинець» афганської сценаристки і режисерки Шахрбану Садат в межах Міжнародного конкурсу відкрила четвертий день фестивалю. Стрічка є другою частиною запланованої пенталогії – п’яти стрічок за автобіографією, яка не була оприлюднена. Представити картину приїхав виконавець однієї з ролей Анвар Хашимі. «Фільм повністю ґрунтується і на моїх особистих, автобіографічних моментах життя. Це події, які відбуваються в Афганістані, і глядачі не змогли б дізнатися про них з будь-яких інших джерел», – розповів актор.

Міжнародну конкурсну програму продовжила французько-бельгійська стрічка «На посту!» Кантена Дюпйо.

Повнометражна дебютна воєнна драма Андрія Іванюка - «Східняк» була показана в Національному конкурсі. Це історія про людину, в дім якої увірвалася війна, через форму роуд-муві режисер описує те, з чим мав справу особисто. Головну роль у фільмі зіграв відомий актор Богдан Бенюк. Режисер фільму, Андрій Іванюк, поділився з глядачами: «Цією стрічкою мені хотілося сказати, що коли ви на вокзалі бачите мовчазного хлопця в формі - просто підійдіть до нього і скажіть хоча б «дякую». Головним для мене було розповісти не про саму війну, а про тих людей, які на війні».

У четвертий день секція «Спеціальні покази» була представлена одразу двома стрічками. Фільм «Свідки Путіна» режисера Віталія Манського (Найкращий документальний фільм Міжнародного кінофестивалю у Карлових Варах 2018 року) заснований на документальних свідченнях операції «Наступник», унаслідок якої країна отримала президента, який править нею донині. Членкиня журі Національної конкурсної програми 10-го ОМКФ польська сценаристка й режисерка Йоанна Кос-Краузе особисто представила спільний із своїм чоловіком – режисером Кшиштофом Краузе – фільм «Птахи співають у Кіґалі». Основа фільму – це зображення психологічних наслідків геноциду в Руанді 1994 року (Нагорода найкращій акторці Міжнародного кінофестивалю у Карлових Варах 2017 року).

Конкурс Європейського документального кіно продовжився показом іспанської картини «Командирка Аріан» режисерки Альби Соторри – історія про боротьбу за жіночу свободу. “Феміністичні ідеї не виникли серед нас, як сніг на голову під час революції, а задовго до неї поступово зріли в суспільстві. Через помітний патріархальний поділ, серед політично високоорганізованих жінок почали з'являтись внутрішні організації маючи за мету боротьбу за рівні права”, - розповіла режисерка, представляючи стрічку.

Прем’єри Каннських фільмів відбулись в секції «Гала прем’єри». «Оленяча шкіра» режисера Кантена Дюпйо (Фільм-відкриття Двотижневика режисерів Каннського кінофестивалю 2019 року) та фільм Кена Лоуча «Вас не було на місці» (основний конкурс Каннського кінофестивалю 2019 року). До речі, глядачі ОМКФ вже знайомі з творчістю Кена Лоуча, у 2016 році на ОМКФ був показаний його фільм «Я, Даніел Блейк».

У Фестивальному центрі «Родіна» було презентовано перші стрічки секції української ретроспективи «Голлівуд на березі Чорного моря» - «Мовчи, суме, мовчи» (1918, реж. Петро Чардинін) та «Ягідка кохання» (1926, реж. Олександр Довженко). Ретроспектива приурочена до 100-річчя Одеської кіностудії та відбувається за підтримки Довженко-Центр, який цього року презентує фільми-легенди від культових режисерів Одеської кіностудії. Глядачі познайомляться з кінострічками, які змінили історію українського та світового кіно.

Відбулась творча зустріч з кінокритиком та членом відбіркового комітету Міжнародного кінофестивалю у Локарно, членом журі Національної конкурсної програми ОМКФ-2019 Ніколасом Елліоттом. "На мою думку, кінофестиваль у Локарно відрізняється більшою свободою при відборі фільмів, ми можемо більше ризикувати. Мені подобається, що ми розширюємо визначення того, що заслуговує бути показаним на кінофестивалях", – розповів Ніколас Елліотт.

Український режисер та актор Ахтем Сеітаблаєв провів майстер-клас «Причина. Наслідок. Результат».«Насправді, я дуже люблю комедії і навіть зняв декілька ліричних стрічок. Попри це, вважаю, що коли до режисера приходять такі історії, як «Кіборги», їх не можна ігнорувати», - розповів Ахтем Сеітаблаєв.

Фільм «Оголені» продовжив програму міні-ретроспективи спеціального гостя ювілейного ОМКФ режисера Майка Лі. Саме за неї режисер отримав нагороду «Найкращий режисер» Каннського кінофестивалю 1993 року.

В межах секціі ОМКФ-дітям відбувся показ пригодницького естонського фільму «Ліс примарної сови». Стрічка посіла друге місце за результатами глядацького голосування в основному конкурсі «Чілдрен Кінофест». Крім того, у секції «Серіали» показали декілька епізодів іспанського комедійного серіалу «Горить Мадрід» від режисерів Пако Леона та Анни Р. Коста.

В четвертий день фестивалю стартував Літній Кіноринок, який пройде з 15 до 17 липня у Кінотеатрі Мультиплекс. Кіноринок Одеського міжнародного кінофестивалю - це єдиний у країні професійний майданчик для спілкування представників дистриб'юторських компаній та кінотеатрів, які працюють на території України, а також кіностудій та інших компаній, що надають послуги в галузі кіноіндустрії.

У Зеленому театрі глядачі ОМКФ мали можливість насолодитися стрічкою «Кохання блондинки» одного з найвідоміших чеських кінорежисерів Мілоша Формана, який пішов з життя минулого року. Картина була представлена в новій цифровій реставраційній копії, яка вперше була показана у програмі “Класика Канн” на цьогорічному Каннському кінофестивалі.