Film Industry Office: 2-й День

У другий день роботи секції відбулись: конференція Cinema: Backstage: «Чому копродукції — спосіб фінансування або культурний обмін?», серія закритих кінопоказів «UA Films Showcase» та презентації «Дні креативної Європи» і «Ukraine: Here We Go!»

Другий день роботи професійної секції Film Industry Office відкрився презентацією програми ЄС «Креативна Європа». В межах заходу були представлені історії успіху та виклики, з якими зіштовхуються країни з низьким виробничим потенціалом. Спікерами зустрічі виступили керівники Бюро Креативна Європа Медіа з трьох країн: Сабіна Брішка Карліч (Словенія), Адама Пастернак (Угорщина) та Камен Балканські (Болгарія).

У межах зустрічі також відбулася панельна дискусія «Креативна Європа — участь країн Східної та Центральної Європи», модератором якої виступила Юлія Федів, керівниця Бюро «Креативна Європа» Україна.

Спеціальною подією Film Industry office стала конференція Cinema: Backstage:«Чому копродукції — спосіб фінансування або культурний обмін?».

Цьогоріч темою для обговорення стали копродукційні тенденції в кіноіндустрії. Із вітальним словом до учасників звернулася президентка ОМКФ Вікторія Тігіпко, яка зазначила, що цьогоріч український фільм вперше потрапив в ТОП-10 по касових зборах в Україні, однак це лише перший етап. Наступним кроком для українських кінематографістів, за словами Вікторії Тігіпко, повинен стати ріст бокс-офісу від прокату вітчизняних фільмів у Голівуді, а тенденція можлива лише за успішної копродукції України з іншими країнами світу. Також на відкритті конференції виступила генеральна продюсерка ОМКФ – Юлія Сінькевич: «Сьогодні Україна має надзвичайно високий потенціал, необхідні умови та професіоналів, які можуть стати надійними партнерами для копродукції», – наголосила вона.

Спікерами заходу виступили експерти зі світовими іменами, зокрема, фахівцями першої частини стали Роберто Олла – виконавчий директор Європейського фонду підтримки кіно Eurimages, Катріель Шорі – головний консультант з міжнародних зв’язків Ізраїльського кінофонду, Кірстен Ніхуус – виконавча директорка кінофонду Medienboard Berlin-Brandenburg, Пилип Іллєнко – голова Державного агентства України з питань кіно та Алекс Тралія – стратегічний радник зі зв’язків ЄС з іноземними країнами, Румунський кіноцентр.

Експерти конференції визначили поточні тенденції світового та українського кіновиробництва. Авторка та модераторка заходу Тамара Татішвілі (представниця EWA – European Women Audiovisual network) окреслила головну місію копродукційних стратегій в Європі та визначила поточні їх тенденції. «Не дивлячись на те, що ми конкуруємо у сфері кіновиробницва, разом з цим нам необхідно створювати спільний фронт для найкращого контенту та залучення молодих талантів»,– зазначила вона. Під час першої частини конференції відбулася критична дискусія про роль спільних виробництв у розвитку національних кіногалузей. Зокрема, були названі стратегічні завдання національних фондів, що підтримують копродукції та поле їхнього впливу. Голова Державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко зазначив, що наразі в Україні з’являються нові групи амбіційних продюсерів зі значним досвідом. Крім цього, Україна активно займається ко-продюсуванням фільмів, які фінансує «Єврімаж», таким чином стає більш інтегрованою до європейської кіноіндустрії.

Катріель Шорі наголосив, що далеко не кожен проект потребує копродукції. «Перед створенням проекту важливо вивчити всі деталі майбутньої роботи та бути готовим до компромісу, адже це нелегке партнерство, яке можна порівняти зі шлюбом», – додав експерт.

У другій частині конференція більше нагадувала платформу для критичного осмислення та отримання зворотного зв'язку для спільного виробництва. Зокрема, учасники конференції обговорили вартість та позицію України щодо цього питання. Спікерами виступили: Чедомір Колар – продюсер, ASAP Films (Франція), Владімер Качарава – продюсер, 20 Steps Production (Грузія), Маріанна Слот – продюсерка, Slot Machine (Франція), Девід Хердіс – продюсер, Momento Films (Швеція), Денис Іванов – продюсер, дистрибутор, Артхаус Трафік (Україна), Ребекка Гаррідо – продюсерка, Manderley Films (Німеччина), Анамарія Анточі – продюсерка, Tangaj Production (Румунія) Володимир Яценко – продюсер, Limelight (Україна).

Під час конференції Маріанна Слот звернула увагу, що філософія копродукції – це глибока повага та розуміння між продюсером та режисером. «Обираючи партнерів для проекту, необхідно зупинятися на тих людях, які розділяють бачення режисера, лише в такому випадку кінцевий результат буде успішним для команди», – зазначила вона. Також продюсерка розповіла про важливі кроки копродукції та підходи до вибору різних платформ для просування проекту у подальшому.

Учасники професійної секції мали можливість ознайомитися з презентацією «Ukraine: Here We Go!» під час якої Дар'я Бассель (керівниця індустріальної платформи Docu/Pro) та Вікторія Лещенко (програмна директорка Docudays.UA) розповіли про переваги та можливості для кінопрофесіоналів взяти участь в найбільшому міжнародному фестивалі документального кіно в Амстердамі – IDFA.

Також у другій частині Film Industry Office відбулася серія закритих показів українських фільмів «UA Films Showcase». Захід, організований спільно з Українським інститутом, став альтернативним представницьким майданчиком для завершених українських фільмів або тих робіт, що знаходяться на стадії постпродакшну. Зокрема у кінотеатрі «Родіна» відбулися покази п’яти стрічок: «Атлантида» (режисер Валентин Васянович), «Земля Івана» (режисер Андрій Лисецький), «Із зав’язаними очима» (режисер Тарас Дронь), «Віктор_робот», (режисер Анатолій Лавренішин), «Толока» (режисер Михайло Іллєнко).