На Зимовому Кіноринку відбулась дискусія щодо перспектив дистриб’юції в Україні


Учасниками заходу стали Голова державного агентства України з питань кіно Пилип Іллєнко, засновник та генеральний директор B&H Distribution Богдан Батрух, директор дистриб’юторської компанії ЖОВТЕНЬ-ПРОКАТ Людмила Горделадзе, керівник компанії-дистриб’ютора SVOEKINO Ольга Скрипачова та директор ТОВ “Кіноманія”, ексклюзивного дистриб'ютора фільмів студії Warner Bros. Pictures на території України Робін Грбіч. Модерував дискусію генеральний директор “Артхаус Трафік” Денис Іванов.

Робін Грбіч, що має досвід роботи у кіноіндустрії різних країн, зазначив, що зараз з’явився дуже великий інтерес до створення національного кіно - це слушний момент аби розказати унікальні українські історії. “Водночас зростає ринок прокату національних фільмів. Люди, які показують українські стрічки, фактично вирощують, піднімають ринок за рахунок власних коштів - вони інвестують у розвиток кінотеатрів та заохочують більше й більше глядачів,” - зазначив директор компанії “Кіноманія”. Також Робін Грбіч навів приклад Китаю як країни із кіноіндустрією, що стрімко розвивається, - за кілька років бокс-офіс у цій державі зріс зі 150 мільйонів до 78 мільярдів доларів. 

Пилип Іллєнко зазначив, що в останні роки Державне агентство України з питань кіно неодноразово отримувало претензії з боку представників кінопрокатників: “Більшість зауважень були конструктивними порадами або справедливою критикою - мова йшла про відсутність фільмів, які бажає дивитися глядач. Ми змінили свою політику у виборі кінопроектів. Сьогодні роботи, створені за підтримки Держкіно, за обсягом касових зборів можуть конкурувати із аналогічними у своєму жанрі іноземними фільмами. Ми також серйозно сприймали справедливі зауваження про те, що держава не підтримує інші ланки кіноіндустрії, крім виробництва фільмів. Та новий закон про кінематографію в Україні визначив інакше, яким чином має працювати державна підтримка”. Пилип Іллєнко підкреслив, що серйозним зрушенням став розвиток промо-підтримки фільмів - усі великі релізи проходять за підтримки медіа-груп, а реклама фільмів прирівняна до соціальної реклами, і додав, що найбільшу державну фінансову підтримку на разі отримав фільм “Кіборги” - 550 тисяч гривень. Голова Держкіно повідомив про готовність й надалі дослухатися до пропозицій українських кінопрофесіоналів, а також закликав українські кінотеатри дотримуватися квоти 15%, встановленої для національних фільмів у кінотеатрах. В контексті цього згадали про нещодавню зустріч кінодистриб’юторів, кінопрокатників та представників державних органів, на якій, зокрема, обговорювалися можливості зробити показ фільму “Кіборги” більш ефективним в Україні. Нагадаємо: стрічка Ахтема Сеітаблаєва вийшла на екрани 7 грудня. Серед кіноспільности є побоювання, що фільм конкуруватиме за вигідний час кіносеансів із голлівудським блокбастером “Зоряні війни: Останні джедаї” (прокат - з 14 грудня, B&H Distribution).

Генеральний директор B&H Distribution Богдан Батрух, котрий був присутній на дискусії Кіноринку, сказав, що великі компанії довели свою лояльність до українського індустрії, та зазначив, що вони завжди дуже позитивно ставляться до зростання росту локальних бокс-офісів: “Більше того, великі закордонні компанії ніколи не мають жодних справ із державою, тому що це вважається корупцією. Ми від самого початку виступали за те, щоб наповнити ринок України якісним кіно та за те, щоб цей ринок був прозорий”. Керівник компанії-дистриб’ютора SVOEKINO Ольга Скрипачова підкреслила, що будь-які обмежувальні заходи ніколи не приводять до того результату, на який очікують усі учасники ринку: “Вільна рука ринку та закон вільної конкуренція є найкращим регулятором та найкращим варіантом росту індустрії”. Директор дистриб’юторської компанії ЖОВТЕНЬ-ПРОКАТ Людмила Горделадзе зазначила: “Я сприймаю нинішнє квотування як короткий етап, це тимчасовий захід. Коли ринок буде впорядкований, коли буде видно, що культурний простір кінематографа бодай частково належить українському кіно, можна буде перейти до підрахунку кількості глядачів, які переглянули конкретний фільм”. Також Людмила Горделадзе наголосила, що кінотеатри хочуть бачити кіно, готове для прокату, і озвучила пропозицію проводити перегляди українських фільмів раз на місяць, двічі на квартал. 

Перед стартом дискусії про перспективи кінодистиб’юції в Україні керівник відділу аналітики MEDIA RESOURCES MANAGEMENT Артем Вакалюк зробив доповідь на тему “Локальне кіно у Європі”. Він проаналізував кіноринки Польщі, Чехії та Словаччини, зокрема, наголосив, що в останні роки польске кіно на батьківщині показує високі результати у національному прокаті - за підсумками 2016 року воно склало четвертину усього польського бокс-офісу.

Related